78194

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Pavel Prchal --- 28. 5. 2004
Re: medomed na el. pohon


Zatim jen testuju, motor je z koupeneho kompresoru na autobaterii, jeste
solidni totalitni vyrobek. Zatim jsem jen kratkodobe zkousel.
Zdravi PP.



Jan Cervenka napsal(a):

> Dobry den,
>
> taktez jsem si postavil regulator, trochu jina stavebnice, ale shorel mi motor
> (ne vlivem regulatoru). Na pohon jsem pouzil motor ze steracu - WW, vykon asi
> 70 W, pripojil jsem ho na hridel rucniho pohonu, kde driv byla rucni klika
> (morot ma velkou silu a male otacky). Jaky motor pouzivate vy ? (vim ze se
> tady o tom jiz na jare diskutovalo, ale dynamo z S1000MB jsem nesehnal).
>
> Honza
>


--
Pavel Prchal
DUP - družstvo Pelhřimov
Řemenovská 1999
39317 Pelhřimov
www.dup.cz
-------------------------

       

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6033


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Pete Mal --- 28. 5. 2004
Re: medomed na el. pohon

Na ten motor zo stieračov ste nenamontovali ziaden
regulator ? Ako je to s rozbiehanima a zastavovanim -
netrha to ramiky ? Kolko to asi robi otacok za minutu
?
Ako ste napojili motorcek na hriadel - staci privarit
?

Peter Mal.


--- Pavel Prchal <prchal/=/dup.cz> wrote:
>
> Zatim jen testuju, motor je z koupeneho kompresoru
> na autobaterii, jeste
> solidni totalitni vyrobek. Zatim jsem jen kratkodobe
> zkousel.
> Zdravi PP.
>
>
>
> Jan Cervenka napsal(a):
>
> > Dobry den,
> >
> > taktez jsem si postavil regulator, trochu jina
> stavebnice, ale shorel mi motor
> > (ne vlivem regulatoru). Na pohon jsem pouzil motor
> ze steracu - WW, vykon asi
> > 70 W, pripojil jsem ho na hridel rucniho pohonu,
> kde driv byla rucni klika
> > (morot ma velkou silu a male otacky). Jaky motor
> pouzivate vy ? (vim ze se
> > tady o tom jiz na jare diskutovalo, ale dynamo z
> S1000MB jsem nesehnal).
> >
> > Honza
> >
>
>
> --
> Pavel Prchal
> DUP - družstvo Pelhřimov
> Řemenovská 1999
> 39317 Pelhřimov
> www.dup.cz
> -------------------------
>
>        



       
              
__________________________________
Do you Yahoo!?
Friends. Fun. Try the all-new Yahoo! Messenger.
http://messenger.yahoo.com/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6035


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Jan Cervenka --- 28. 5. 2004
Re: medomed na el. pohon

Dne pá 28. května 2004 12:59 Pete Mal napsal(a):
> Na ten motor zo stieraèov ste nenamontovali ziaden
> regulator ? Ako je to s rozbiehanima a zastavovanim -

> > > taktez jsem si postavil regulator, trochu jina


Dobry den,

viz muj prispevek vyse, regulator byl, motor jsem pripojil na misto, kde je
normalne klika , ten spojovaci kus nebyl moc na vyrobu na doma - bulo potreba
ho vysoustruzit, na jedne strane trubka na druhe dira se zavitem + ohly
plochac jako drzak motoru. Pokud nekdo nema soustruh, je mozno privarit
patricnou matku do trubky, nebo alespon utlouct trubku v miste s matkou a
nebo prilepit. Tkovy spoj ovsem nevim, jak bude drzet. Rozbihani a
zastavovani jsem resil regulatorem.

Honza

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6038


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Radim PolĂĄĹĄek --- 28. 5. 2004
Re: medomed na el. pohon

50 - 80 wattový motorek je pro pohon i malého medometu využit na maximum.
Proto při normálních otáčkách medometu musí běžet na optimální otáčky, to
jsou ty, které jsou uvedeny na štítku. Nebo snad maximálně poloviční. Pokud
má motorek podstatně nižší otáčky, neběží v režimu, na který byl konstruován
a podstatně u něho klesá účinnost. Sice může mít podle vlastní konstrukce
motorku při nízkých otáčkách docela silný záběr, stěračový motorek to může
potřebovat, aby odtrhl gumy od skla a rozhýbal stěrače, ale přitom se mění v
motorku mnohem více proudu v teplo, než dlouhodobě snese. Například já mám
na škodovce na štítku motorku stěrače 3500 otáček za minutu. Koš medometu
podle velikosti potřebuje tak asi 1 - 5 otáček za vteřinu, to je 60 - 300 za
minutu. Pokud bych ho tedy chtěl použít na medomet, musel bych ho připojit
převodem ke koši medometu v poměru asi 1:10 až 1:30.
Převod na kliku je ještě navíc v opačném poměru, optimální otáčky kliky
poháněné rukou člověka je 1 otáčka za cca 1 - 5 sekund.
Pohánět medomet motorkem při nižších než optimálních otáčkách lze asi, když
má motorek výkon několik stovek wattů. To jsou třeba vrtačky na 220 voltů,
nebo automobilová dynama. Ty mají pro pohon běžných medometů dostatečnou
rezervu a proto práci v tomto režimu přežijí.
Akuvrtačka má obvykle otáčky nižší, takže při pohonu medometu má otáčky
bližší optimálním.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Jan Cervenka" <witko-comp/=/volny.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Friday, May 28, 2004 3:40 PM
Subject: Re: medomed na el. pohon



>Dobry den,

>viz muj prispevek vyse, regulator byl, motor jsem pripojil na misto, kde je
>normalne klika ,

>Honza

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6041


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Jan Cervenka --- 1. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon

Dne pá 28. května 2004 22:46 Radim Polášek napsal(a):
> 50 - 80 wattový motorek je pro pohon i malého medometu využit na maximum.
> Proto při normálních otáčkách medometu musí běžet na optimální otáčky, to

Dobry den,

vim ze toto neni elektro konference, ale snad to tu uz nekdo resil.

Po predchozich nezdarech s motorkem ze steracu jsem si poridil dynamo. Mam
celkem 2. ,ale nevim presne jak je zapojit jako motor. 1. je z skoda MB 1000
(udajne), ten ma na sobe dva konektory oznacene M a D a dale kostru jako - .
Pokud zapojim - na - a + na D a soucasne + "skrtam" o M , dochazi k buzeni a
dynamo se zacina tocit. Takze asi bud sehnat schema zapojeni buzeni (radeji
bych elektronicky, uz jsem uvazoval o mechanickem napr. o prerusovaci z
blinkru), nebo mozna existuje nejake provedeni regulace otacek pres buzeni.

2. je, z wartburka, ale tam jsem neprisel na to, jak se spousti, to ma na sobe
na svorkovnici 2 svorky, ktere mezi sebou pouze mirne jiskri - ale mozna je
rozbite.

Jestli nekdo mate zkusenosti s premenou dynama na motor , tak se prosim
ozvete, v diskuzi, ktera se tu vedla koncem unora tusim nekdo psal, ze mu to
tak funguje. jeden navod byl take ve vcelarstvi 3/04, ale u mne to
nefungovalo ( jak jsem psal, nemam tam + a - , ale M a D ).



Honza


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6065


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Jan Cervenka --- 1. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon

Dne pá 28. května 2004 22:46 Radim  Polášek napsal(a):
> 50 - 80 wattový motorek je pro pohon i malého medometu využit na maximum.
> Proto při normálních otáčkách medometu musí běžet na optimální otáčky, to

Dobry den,

vim ze toto neni elektro konference, ale snad to tu uz nekdo resil.

Po predchozich nezdarech s motorkem ze steracu jsem si poridil dynamo. Mam
celkem 2. ,ale nevim presne jak je zapojit jako motor. 1. je z skoda MB 1000
(udajne), ten ma na sobe dva konektory oznacene M a D a dale kostru jako - .
Pokud zapojim - na - a + na D a soucasne + "skrtam" o M , dochazi k buzeni a
dynamo se zacina tocit. Takze asi bud sehnat schema zapojeni buzeni (radeji
bych elektronicky, uz jsem uvazoval o mechanickem napr. o prerusovaci z
blinkru), nebo mozna existuje nejake provedeni regulace otacek pres buzeni.

2. je, z wartburka, ale tam jsem neprisel na to, jak se spousti, to ma na sobe
na svorkovnici 2 svorky, ktere mezi sebou pouze mirne jiskri - ale mozna je
rozbite.

Jestli nekdo mate zkusenosti  s premenou dynama na motor , tak se prosim
ozvete, v diskuzi, ktera se tu vedla koncem unora tusim nekdo psal, ze mu to
tak funguje. jeden navod byl take ve vcelarstvi 3/04, ale u mne to
nefungovalo ( jak jsem psal, nemam tam + a - , ale M a D ).



Honza

 

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6068


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

            
Jan Cervenka --- 2. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon

Dne út 1. června 2004 15:19 Jan Cervenka napsal(a):

> 1000 (udajne), ten ma na sobe dva konektory oznacene M a D a dale kostru
> jako - . Pokud zapojim - na - a + na D a soucasne + "skrtam" o M , dochazi

Dobry den,

odpovim si sam, snad to nekdo nekdy bude taky resit a pomuze mu to:

na D se zapoji + a M se ukostri a zapoji se na nej - (pri zmene otacek
obracene)


Honza

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6078


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

            
Ludvik Kochanicek --- 3. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon

Zdravím.
Já mám asi to samé dynamo. Zapojené ho mám takto :M je spojen s D, napájení je mezi kostrou a D (na polaritě nazáleží). Při rozběhu je dosti značný odběr proudu, proto je nutné mít tvrdý zdroj (z PC, nebo akumulátor). Při 12V je odběr bez batížení asi 6A (4A hlavní vinutí a 2A buzení). Prodem budící cívky se dají částečně ovlivnit otáčky).
Ludva.


> Dobry den,
>
> vim ze toto neni elektro konference, ale snad to tu uz nekdo resil.
>
> Po predchozich nezdarech s motorkem ze steracu jsem si poridil dynamo. Mam
> celkem 2. ,ale nevim presne jak je zapojit jako motor. 1. je z skoda MB 1000
> (udajne), ten ma na sobe dva konektory oznacene M a D a dale kostru jako - .
> Pokud zapojim - na - a + na D a soucasne + "skrtam" o M , dochazi k buzeni a
> dynamo se zacina tocit. Takze asi bud sehnat schema zapojeni buzeni (radeji
> bych elektronicky, uz jsem uvazoval o mechanickem napr. o prerusovaci z
> blinkru), nebo mozna existuje nejake provedeni regulace otacek pres buzeni.
>
> 2. je, z wartburka, ale tam jsem neprisel na to, jak se spousti, to ma na sobe
> na svorkovnici 2 svorky, ktere mezi sebou pouze mirne jiskri - ale mozna je
> rozbite.
>
> Jestli nekdo mate zkusenosti  s premenou dynama na motor , tak se prosim
> ozvete, v diskuzi, ktera se tu vedla koncem unora tusim nekdo psal, ze mu to
> tak funguje. jeden navod byl take ve vcelarstvi 3/04, ale u mne to
> nefungovalo ( jak jsem psal, nemam tam + a - , ale M a D ).
>
>
>
> Honza
>
>  

____________________________________________________________
Ochutnejte skvělé ledově svěží FRISCO - nový drink s nízkým obsahem alkoholu a vysokým obsahem zábavy. Frisco - impuls v láhvi.
http://ad.seznam.cz/clickthru?spotId=74641

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6086


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Radim PolĂĄĹĄek --- 2. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon

Dynamo má dvě vinutí, jedno je na statoru, to je budicí a druhé na rotoru
připojené přes komutátor (uhlíky). V autě tehdy reléový regulátor reguloval
proud do statoru, aby z rotoru přes uhlíky šel pořád stejný stejnosměrný
proud bez ohledu na otáčky motoru do baterie. Jako motor se zapojuje tak, že
se stator zapojí na plné napětí 12 V a do rotoru se napětí reguluje (
snižuje). Dynamo má pak stálé otáčky závislé na napětích na rotoru a
statoru. Se snižováním napětí do rotoru dynamo zvyšuje otáčky a snižuje
krouticí moment. Tolik si pamatuji ze školy a zkoušel jsem to kdysi na
dynamu. Nesmí se snížit napětí až na nulu, odhaduji, že by nemělo jít tak
pod pět voltů. Na vyzkoušení by šlo použít jako odpor třeba staré žárovky z
reflektoru s jedním přepáleným vláknem nebo žárovky do blinkru a přepínat je
přepínačem. Snížit otáčky by mělo jít snížením napětí do statoru, zatímco
napětí na rotoru má plných 12 voltů. Zase se to s tím snížením nesmí
přehnat. Chce to upravit napětí, třeba těmi žárovkami, nechat dynamo běžet
tak 5 minut a sledovat, jak se zahřívá. Režim, ve kterém se zahřívá moc,
nebo má dynamo slabý výkon atd, pak při pohonu medometu nepoužívat.

Pokud má vinutí na rotoru a statoru zhruba stejný průměr drátu, mohou se
zapojit do série. Potom to bude takzvaný sériový motor. Ten se vyznačuje
tím, že má při nízkých otáčkách vysoký krouticí moment a odběr proudu, s
postupným odstraňováním zátěže se jeho otáčky stále zvyšují. Nemá tedy stálé
otáčky a taky může běžet i na střídavý proud. Sériové motory jsou všechny
motorky na střídavý proud 220 V s komutátorem, třeba ve vrtačkách, mixérexh,
vysavačích, sekačkách atd. S dynamem jsem toto zapojení nezkoušel. Pro plný
výkon asi vyžaduje vyšší napětí než 12 voltů.

Elektronické regulátory pro dynama a motorky musí mít ochranné obvody proti
přepětí, opačné polaritě napětí, přetížení, připadně zkratu. Přepětí proto,
že motorek je
indukční spotřebič a při impulzní regulaci mohou vznikat napěťové špičky
podle literatury až 200 voltů. Opačné polaritě v případě, že je napájecí
napětí vypnuto a motorek dobíhá, pak se může chovat jako generátor opačného
napětí. Přetížení proto, protože motorek má rozběhový proud několikanásobně
větší než jmenovitý a taky komutátor je citlivá součástka, často se stává,
že v některé poloze komutátoru je napájecí napětí přes uhlíky zkratováno. Na
motorku se to nedá poznat, jen má o něco menší výkon a hřeje o něco více než
normálně.

To "dynamo" z wartburga bude asi alternátor. Ten nemá komutátor ( uhlíky),
na rotoru má jen magnety a jediné vinutí má na statoru. Na stejnosměrný
proud se nerozběhne, potřebuje střídavý. Možná by šel použít, pokud by byl k
dispozici příslušný střídač.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Jan Cervenka" <witko-comp/=/volny.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, June 01, 2004 1:59 PM
Subject: Re: medomed na el. pohon


Po predchozich nezdarech s motorkem ze steracu jsem si poridil dynamo. Mam
celkem 2. ,ale nevim presne jak je zapojit jako motor. 1. je z skoda MB 1000
(udajne), ten ma na sobe dva konektory oznacene M a D a dale kostru jako - .
Pokud zapojim - na - a + na D a soucasne + "skrtam" o M , dochazi k buzeni a
dynamo se zacina tocit. Takze asi bud sehnat schema zapojeni buzeni (radeji
bych elektronicky, uz jsem uvazoval o mechanickem napr. o prerusovaci z
blinkru), nebo mozna existuje nejake provedeni regulace otacek pres buzeni.

2. je, z wartburka, ale tam jsem neprisel na to, jak se spousti, to ma na
sobe
na svorkovnici 2 svorky, ktere mezi sebou pouze mirne jiskri - ale mozna je
rozbite.

Jestli nekdo mate zkusenosti s premenou dynama na motor , tak se prosim
ozvete, v diskuzi, ktera se tu vedla koncem unora tusim nekdo psal, ze mu to
tak funguje. jeden navod byl take ve vcelarstvi 3/04, ale u mne to
nefungovalo ( jak jsem psal, nemam tam + a - , ale M a D ).



Honza








Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6080


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Ing. ArnoĹĄt Hrdina --- 2. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon

Nějakou teorii jsem zaslechl od kamaráda ....
Do buzení prý je potřeba snížit spotřebu aby se dynamo nepřebuzovalo a
nebralo zbytečně proud a nevybíjelo baterii - též zřejmě z důvodů přehřívání
dynama.
Sníží proud do buzení na přiměřenou míru (musí se otestovat jaký proud je
optimální) diodami příslušné voltáře a výkonu, zařazenými v propustném směru
do série (využívá se tam odporu přechodu polovodiče a úbytku napětí na tomto
přechodu). Dnes to není nijak drahá součástka, a nepřepálí se jako žárovka.

Jak by se dal využít alternátor by mě skutečně zajímalo.
Dynamo se mi totiž nedaří sehnat :(! A motorek ze stěračů bude bez převodů
asi příliš slabý, takže tato cesta se mi nezamlouvá.
Zkoušel to někdo?

Díky
Arnošt

----- Original Message -----
From: "Radim Polášek" <polasek/=/e-dnes.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Wednesday, June 02, 2004 10:09 AM
Subject: Re: medomed na el. pohon


Dynamo má dvě vinutí, jedno je na statoru, to je budicí a druhé na rotoru
připojené přes komutátor (uhlíky). V autě tehdy reléový regulátor reguloval
proud do statoru, aby z rotoru přes uhlíky šel pořád stejný stejnosměrný
proud bez ohledu na otáčky motoru do baterie. Jako motor se zapojuje tak, že
se stator zapojí na plné napětí 12 V a do rotoru se napětí reguluje (
snižuje). Dynamo má pak stálé otáčky závislé na napětích na rotoru a
statoru. Se snižováním napětí do rotoru dynamo zvyšuje otáčky a snižuje
krouticí moment. Tolik si pamatuji ze školy a zkoušel jsem to kdysi na
dynamu. Nesmí se snížit napětí až na nulu, odhaduji, že by nemělo jít tak
pod pět voltů. Na vyzkoušení by šlo použít jako odpor třeba staré žárovky z
reflektoru s jedním přepáleným vláknem nebo žárovky do blinkru a přepínat je
přepínačem. Snížit otáčky by mělo jít snížením napětí do statoru, zatímco
napětí na rotoru má plných 12 voltů. Zase se to s tím snížením nesmí
přehnat. Chce to upravit napětí, třeba těmi žárovkami, nechat dynamo běžet
tak 5 minut a sledovat, jak se zahřívá. Režim, ve kterém se zahřívá moc,
nebo má dynamo slabý výkon atd, pak při pohonu medometu nepoužívat.


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6081


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Radim PolĂĄĹĄek --- 2. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon

Využít alternátor půjde asi dost těžko.
1 - potřebuje střídavé napětí, tudíž střídač. 2 - nemá žádné rozběhové
vinutí, tudíž by se mu při rozběhu muselo pomoct ručně pohnout s košem. Při
přetížení by se zas naopak mohl snadno zastavit.3 - Obvykle jsou v něm
nalisovány diody, které usměrňují střídavý proud z vinutí, ty by se musely
nějak násilím odstranit.

Kdo je elektronický kutil, mohl by zkusit na hřídel alternátoru umístit
nějaký spínací kotouček odpovídající počtu pólů alternátoru a řídit jím
elektronický přepínač, který by do vinutí alternátoru přepínal elektronicky
polaritu napájecího napětí. Pak by z alternátoru byl normální motorek na
stejnosměrné napětí komutovaný elektronicky.

Co se týká přímého pohonu medometu bez převodů na hřídel koše nabo dokonce
na kliku, nešel by použít startér? Ty nízké otáčky a síla by tam byly.

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Ing. Arnošt Hrdina" <arnost.hrdina/=/ais.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Wednesday, June 02, 2004 10:28 AM
Subject: Re: medomed na el. pohon


> Jak by se dal využít alternátor by mě skutečně zajímalo.
> Dynamo se mi totiž nedaří sehnat :(! A motorek ze stěračů bude bez převodů
> asi příliš slabý, takže tato cesta se mi nezamlouvá.
> Zkoušel to někdo?
>
> Díky
> Arnošt


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6082


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
pan Josef Jiří Menšík --- 2. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon

To přece nemyslíte vážně , emotor k medometu néní problémem včelařské
konference
pEPAN
----- Original Message -----
From: "Jan Cervenka" <witko-comp/=/volny.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, June 01, 2004 1:59 PM
Subject: Re: medomed na el. pohon


Dne pá 28. května 2004 22:46 Radim Polášek napsal(a):
> 50 - 80 wattový motorek je pro pohon i malého medometu využit na maximum.
> Proto při normálních otáčkách medometu musí běžet na optimální otáčky, to

Dobry den,

vim ze toto neni elektro konference, ale snad to tu uz nekdo resil.

Po predchozich nezdarech s motorkem ze steracu jsem si poridil dynamo. Mam
celkem 2. ,ale nevim presne jak je zapojit jako motor. 1. je z skoda MB 1000
(udajne), ten ma na sobe dva konektory oznacene M a D a dale kostru jako - .
Pokud zapojim - na - a + na D a soucasne + "skrtam" o M , dochazi k buzeni a
dynamo se zacina tocit. Takze asi bud sehnat schema zapojeni buzeni (radeji
bych elektronicky, uz jsem uvazoval o mechanickem napr. o prerusovaci z
blinkru), nebo mozna existuje nejake provedeni regulace otacek pres buzeni.

2. je, z wartburka, ale tam jsem neprisel na to, jak se spousti, to ma na
sobe
na svorkovnici 2 svorky, ktere mezi sebou pouze mirne jiskri - ale mozna je
rozbite.

Jestli nekdo mate zkusenosti s premenou dynama na motor , tak se prosim
ozvete, v diskuzi, ktera se tu vedla koncem unora tusim nekdo psal, ze mu to
tak funguje. jeden navod byl take ve vcelarstvi 3/04, ale u mne to
nefungovalo ( jak jsem psal, nemam tam + a - , ale M a D ).



Honza




Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6083


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
V.Hájek --- 3. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon

Naopak si myslím, že to sem patří, alespoň dle zájmu je to problém, který potřebuje řešit spousta cčelařů. Já bych diskusi doplnil jinak. Pominulu pokusy s Aku vrtačkou, vyplývá z diskuze, že stěračové motorky nemají pro přímý pohon dostatečný výkon a a sehna staré dynamo není také jednoduché. Ví někdo z diskutuijícíh o nějakém vhodném a relativně dostupném motorku, který ve spojení s elektronickým regulátorem je vhodný k přímému pohonu medometu? Dík všem za reakci.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6094


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

            
Ing. Arnošt Hrdina --- 3. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon

Tak tuhle otázku jsi mi utrhl od úst .o)! Díky!
Prý by stačil pohon, jako mají ty malé skutry nebo fajky či jak se tomu
říká, co se teď prodávají v makrech za 2000 a nečo.
Je to podle mých informací též poháněné 12V akumulátorem.
Jen mě odrazuej kupovat takový hezký samohyb a hned ho rozebrat kvůli
motorku.
Chce to motorek na 12V mezi 60 - 100 W - asi záleží na medometu ale pro můj
3 rámkový by to stačilo a aby taky baterie vydržela aspoň denní vytáčení.
Ale je fakt, že jsem scháněl zatím jen to dynamo... Kdyby někdo našel něco
jiného, dejte vědět :)!
Díky.
Arnošt

----- Original Message -----
From: "V.Hájek" <e-mail/=/nezadan>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Thursday, June 03, 2004 10:46 AM
Subject: Re: medomed na el. pohon


Naopak si myslím, že to sem patří, alespoň dle zájmu je to problém, který
potřebuje řešit spousta cčelařů. Já bych diskusi doplnil jinak. Pominulu
pokusy s Aku vrtačkou, vyplývá z diskuze, že stěračové motorky nemají pro
přímý pohon dostatečný výkon a a sehna staré dynamo není také jednoduché.
Ví někdo z diskutuijícíh o nějakém vhodném a relativně dostupném motorku,
který ve spojení s elektronickým regulátorem je vhodný k přímému pohonu
medometu? Dík všem za reakci.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6098


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

               
Libor --- 4. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon

Já jsem si letos zkusil udělat pohon medometu ze stěračového motorku ale z autobusu který je na 24V.Mám 4rámkový medomet a co jsem zatím zkoušel tak si myslím že je na to celkem vhodný.Motorek je s převodovkou, vyrábí APS Svetlá nad Sázavou.(www.aps-svet.cz/)Regulátor jsem použil ze stavebnice běžně koupený v obchodě s elektrosoučástkami.Protože motorek má asi jen kolem 55ot/min tak jsem otáčky na koši medometu zvýšil vhodnými řemenicemi,koš má na maximum teďkom asi 370 otáček .Napájení je zatím z trafa.Dvě autobaterie zapojené v serii jsem zatím nezkoušel.Proudový odběr je při rozbehu kolem 7A potom tak kolem 5A. Uvidíme budeme hodnotit až po sezoně.
Přeju hezký den.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6110


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Ing. Martin Kupka --- 2. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon

Právě naopak je to slušná informace, o čem se tedy bavit o nadstavcích místo
nástavku ?
Vše dobré M. Kupka

----- Original Message -----
From: "pan Josef Jiří Menšík" <Josef.Mensik/=/seznam.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, June 01, 2004 9:47 PM
Subject: Re: medomed na el. pohon


> To přece nemyslíte vážně , emotor k medometu néní problémem včelařské
> konference
> pEPAN
> ----- Original Message -----
> From: "Jan Cervenka" <witko-comp/=/volny.cz>
> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
> Sent: Tuesday, June 01, 2004 1:59 PM
> Subject: Re: medomed na el. pohon
>
>
> Dne pá 28. května 2004 22:46 Radim Polášek napsal(a):
> > 50 - 80 wattový motorek je pro pohon i malého medometu využit na
maximum.
> > Proto při normálních otáčkách medometu musí běžet na optimální otáčky,
to
>
> Dobry den,
>
> vim ze toto neni elektro konference, ale snad to tu uz nekdo resil.
>
> Po predchozich nezdarech s motorkem ze steracu jsem si poridil dynamo. Mam
> celkem 2. ,ale nevim presne jak je zapojit jako motor. 1. je z skoda MB
1000
> (udajne), ten ma na sobe dva konektory oznacene M a D a dale kostru jako -
.
> Pokud zapojim - na - a + na D a soucasne + "skrtam" o M , dochazi k buzeni
a
> dynamo se zacina tocit. Takze asi bud sehnat schema zapojeni buzeni
(radeji
> bych elektronicky, uz jsem uvazoval o mechanickem napr. o prerusovaci z
> blinkru), nebo mozna existuje nejake provedeni regulace otacek pres
buzeni.
>
> 2. je, z wartburka, ale tam jsem neprisel na to, jak se spousti, to ma na
> sobe
> na svorkovnici 2 svorky, ktere mezi sebou pouze mirne jiskri - ale mozna
je
> rozbite.
>
> Jestli nekdo mate zkusenosti s premenou dynama na motor , tak se prosim
> ozvete, v diskuzi, ktera se tu vedla koncem unora tusim nekdo psal, ze mu
to
> tak funguje. jeden navod byl take ve vcelarstvi 3/04, ale u mne to
> nefungovalo ( jak jsem psal, nemam tam + a - , ale M a D ).
>
>
>
> Honza
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6084


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Janura Stefan --- 3. 6. 2004
RE: medomed na el. pohon


Vaz. p. pEPAN, ak mate problem s citanim sprav tykajucich sa pohonu medometu
co si asi nie len ja myslim ze patri k vcelarstvu, tak si najdite klavesu
DELETE a mazte spravy ktore sa Vam nepacia. Nebudete jediny.
Ak Vam robi problem dlzka stahovania mailov, tak navstivte Web rozhranie
konferencie.

Nic v zlom ale nerozculujte ostatnych.

Pista

> To přece nemyslíte vážně , emotor k medometu néní problémem včelařské
> konference
> pEPAN


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6088


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Ing. ArnoĹĄt Hrdina --- 3. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon

Startér už jsem řešil s motorářem.
Moc velké proudy a snase jen velice krátkodobé zatížení. Provoz na medometu
by nevydržel. Není na to konstrukčně stavěný.

Hezký den.
Arnošt


----- Original Message -----
From: "Radim Polášek" <polasek/=/e-dnes.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Wednesday, June 02, 2004 3:04 PM
Subject: Re: medomed na el. pohon



Co se týká přímého pohonu medometu bez převodů na hřídel koše nabo dokonce
na kliku, nešel by použít startér? Ty nízké otáčky a síla by tam byly.

R. Polášek


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6092


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
pan Josef Jiří Menšík --- 4. 6. 2004
Re: medomed na el. pohon


----- Original Message -----
From: "Janura Stefan" <janura/=/minv.sk>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Thursday, June 03, 2004 8:46 AM
Subject: RE: medomed na el. pohon

OMLOUVÁM SE NECHTĚL JSM NIKOHO ROZČÍLIT!
Já jsem reagoval na něčí poznámku , že toto téma již tady bylo a je zbytečné
o tom psát. Jak vidět do zprávy se mi vloudila chyba mělo tam být "že motor"
a na konci otazník. Sám se totiž tímto probléme zabývám již řádku let kdy
nám někdo orginální pohon ukradl. Dnešní které jsou v
prodeji jsou příliš drahé a nevyhovující svým výkonem. "již jsem je
zkoušel". Byl to slovenský výrobek výkon motoru 130W / 220V ,regulace
trimlem přímo v bloku motoru od 0 - několik set otáček , a v pohodě táhl
radiální medomet

Pepan

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 6122


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu